Josefin Malmqvist

Ut ur monopolet och in i leksaksaffären.

Först fick vi veta att man ska få möjlighet att köpa huvudvärkstabletter om man får huvudvärk utanför kontorstid, då vanliga mataffärer ska få sälja receptfritt. För någon torsdag sedan beslutade sen riksdagen att Apoteketsmonopolet avskaffas. Äntligen. Apotekets VD verkar bli lite svettig nu när konkurrensen är på väg. Hur ska de kunna behålla sina kunder nu när folk får möjlighet att välja var de vill köpa sina Treo?

Idag kom ett nytt förslag: sexleksaker. Självklart. Vad är det folk vill ha? Enligt RFSU har hälften av den svenska befolkningen mellan 20-45 år en sexleksak där hemma. Då är det klart någonting att satsa på.

Eva Fernvall är varumärkesdirektör på Apoteket och är väldigt nöjd med denna nya sats-ning. Hon säger att Apoteket måste ju sälja det människor vill ha, när de vill ha det; tillgänglighet. Verkar som det har trillat ner en polett trots allt. Dessutom tilllägger hon att som tur är ser inte dildon ut som en penis, utan den är smakfullt utformad, och man behöver inte gå in i en snuskbutik för att köpa den. De har nog en del kvar att jobba med när det kommer till kommunikation.